måndag 20 september 2010

Reinfeldt i fängelsgropen!

Det här valet blev kalabalik större än man kunnat ana. Aldrig trodde jag det fanns så pass många fula rasister i landet att de skulle sätta ett krokben för hela valutgången. 

Att jag börjat misstro den kinesiska prognosen (eller rättare sagt min tolkning av den) några veckor före valet skrev jag om här, men jag tog aldrig upp konsekvensen av en eventuell rödgrön förlust för Reinfeldts nattsvarta höstprofetia (kort omnämnd i januari-inlägget som tydde tecknen som en seger för Sahlin).

Låter man resonemanget om Reinfeldt i fängelsehålan stå på egna ben och inte bara tjäna som bekräftelse på Sahlins "TAI" (eller gränsen till blomstring) och väger in Sverigedemokraternas vågmästarmandat, uppstår genast en självklar läsart: den som kastats ner i en fängelsegrop har inte full handlingsfrihet!

Reinfeldts höstprognos enligt HO LO LI SHU-metoden artar sig således just så dystert som det gamla kinesiska systemet sökt frammana via en liknelse, trots att han behöll statsministerposten.

Mona Sahlin tänker heller inte ge upp (partiledarrollen) och detta besked i dag stämmer väl med hennes TAI-tema för hösten i min andra, mer analytiska tolkning av den symbolen.

Vänsterbloggen Röda Malmö har en sund analys varje gång jag tittar dit (inte ofta för jag får inte riktigt plats i den sekulära politikerns verklighet). Här visar de hur Reinfeldt har det i dessa dagar. Jämför det med hans fängelsesymbolik för det kommande kvartalet.

För Reinfeldts höstprognos, se hexagram 29/topplinjen med min översättning till engelska plus kort kommentar till "tonläget" i symboliken. Läsaren måste själv anpassa symboliken till tidsperioden, problemet eller vad man nu kopplar symboliken till.


2 kommentarer:

  1. Har läst på om HO LO LI SHU-metoden nu...
    Ka´n:s linje högst upp är ju en av de tuffaste linjerna I Ching. Det ser jobbigt ut. Om dollarn rasar i höst/vinter så kommer det bli svårigheter med ekonomin även för oss.
    /Artemis

    SvaraRadera
  2. Det sägs att den krönande "topplinjens" perspektiv ligger utanför den "aktiva tiden" på samma sätt som "bottenlinjen" är preliminära tendenser som ännu inte börjat manifestera sig.

    Det betyder att möjligheterna att rätta till ett problematiskt hexagram är störst på "fröstadiet" medan Reinfeldt denna höst kommer att hamna i en sits som mer eller mindre är "fixerat karma".

    Dvs, som du antyder, och som jag i efterhand såg saken (apropå SD): situationen bestäms i hög grad av externa faktorer. Individen ligger snett relativt sitt eget Tao, sin egen (sanna) väg.

    Jag noterade i AB att Reinfeldt redan i tv flörtade med MP men nästa dag mörkade och gömde detta bakom helt andra formuleringar.

    Hela hexagram 29 handlar om att tala Sanning eller utstå konsekvenserna. Det är det Lögnaktiga Hjärtat som sätter krokben för sig själv och slutar i Fängelsegropen. För med dubbeltal (klassisk politikermentalitet) slutar sinnena att fungera och man snubblar.

    Symboliken, som inte ger Reinfeldt någon "nåd under de tre åren" (ett varsel redan vid uppstart om hela den kommande fyråriga mandatperioden?), vittnar också om att "sitta av" tiden, om ett "fixerat karma" som nu "värker ut".

    Jag ska uppmärksamt följande landets öden och äventyr de närmaste fyra åren med detta "startskott" i åminnelse. För Reinfeldt motsvarar ju, sedan Kungen degraderats, till hela nationens representant. I Reinfeldt återspeglas mycket av folkets mentala och andliga nivå.

    *****

    _Födslar_ in i topplinjens fängelsehåla har jag bara hittat två av (av cirka 1000 personer). Det beror på att systemet stryper antalet tidsfönster av den här typen. (Samma underlag har t.ex. givit 70+ KUN, hexagram 2, Den Receptiva typen.

    Dessa två är, dels, det särdeles tragiska livsödet Prinsessan Diana som kan lätt tolkas så att brittiska hovet blev hennes fängelse (och ingen nåd under hela inspärrningen!). Dels sångaren Mick Scott (alias Waterboys), numera en distinkt new age-orienterad artist vad gäller livsfilosofin, men där jag inget vet om hans livsväg. Tyvärr väl magert underlag för att ens börja uttala sig om...

    Jämför Reinfeldts horribelt knäppa "tidstvillingar" under hans omen om den depressiva och ledarsvaga naturen (längst ner i inlägget). Att han alltså anses trovärdig i Sverige visar hur långt under den kinesiska folksjälen vi är! Systemets hemvist avslöjar alltså skillnader i tid och plats.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.