tisdag 3 januari 2012

Maya-profetian 2012 i National Geographic




Det är nästan så man hoppas på motsatsen - bara så att den arroganta borgerliga delen i AB (91% av ägarskapet) ska få en rejäl näsknäpp för sin arroganta maktfullkomlighet.

Här är en bra artikel i National Geographic (som AB säkert stulit och gjort betalmaterial av - jag tror inte blaskan om något längre). Men i försöket att dämpa amerikaners panik döljer artikeln en del. Om nu en "gud" förväntas komma till jorden i slutet av detta år, blir ju frågan varför? 

Tankarna går till det indiska cykeltänkandet och överhuvudtaget den universella läran om att alla cykler alltid börjar med en "guldålder" för att sedan blir sämre och sämre. Och att världen just nu mår skit, kan väl ingen missa. Hur kunde t.ex. svenskarna rösta fram Moderater i maktställning - de vet ju inte hur man vårdar ett samhälle utan säljer ut allt till sina kompisar! Rent korrupta själar har tagit kontroll över västerlandet.

Nej, nu behövs nog åtminstone en liten "världens undergång", något i stil med den gamla indiska traditionen:

Många födslar har både du och Jag genomgått. Jag kan minnas dem alla, men du kan ej, o fiendens betvingare.

Fastän jag är ofödd och Min transcendentala kropp aldrig förfaller, och fastän Jag är alla varelsers Herre, framträder Jag likväl i varje tidsålder i Min ursprungliga traditionella skepnad.

Närhelst och varhelst religionsutövandet avtar, o Bharatas ättling, och irreligiositeten dominerar mer och mer - vid den tidpunkten stiger Jag ner. För att befria de fromma och förinta de trolösa, såväl som för att återupprätta de religiösa principerna, framträder Jag tidsålder efter tidsålder.

Bhagadvad Gita 4:5-8

 En tabell för en typ av indisk cykel i det här inlägget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.