torsdag 24 november 2011

Fox For Stupidity




Underbar underrubrik i DN och särskrivningen får man på köpet, som påminnelse om hur orden såg ut innan de sammandragna formerna bildades.

"De som tittar på amerikanska Fox News vet mindre om det som händer än de som aldrig ser på nyheter överhuvudtaget."

Det här påminner mig om tiden innan jag började använda Nix-tjänsten till telefon, och det återigen var en tjatig dagstidningsförsäljare i luren. Jag förklarade att jag som astrolog kanske inte kände till vilka kläder makthavarna hade på sig för dagen, men väl kunde redogöra för världens gång i stora drag via planeterna. 

Det blev nog det kortaste säljsamtal jag haft, hon i andra ändan insåg att det här var ett hopplöst fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.