torsdag 25 februari 2010

Metempsychosis

Märkligt mycket tid och möda spills på religionshånande (bashing) i Sverige. Mycket av den kommer från samhällets undervegation. Dessa arma själar kommer aldrig i sina nuvarande liv att upptäcka t.ex. Katolska kyrkans encyklopedi vars artiklar inte bara är detaljerade utan också skrivna på ett underhållande sätt.

Här är en alldeles utmärkt översikt av metempsykosen eller själavandringaren. Den innehåller flera faktabitar jag inte kände till fast jag trodde jag var intresserad av ämnet.


Se sakligheten i materialet - ljusår över den smörja den skränande svenska sekularisten häver ur sig i sina försök att jämställa all religion med det absolut sämsta han fått nys om ur den världen. Jag upprepar min misstanke: Sverige är en demonbesatt kollektiventitet. Lycka den som bevarar sitt psykes integritet i en färd genom denna portion av rumtid!

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.