söndag 7 mars 2010

Radical Nature i ny upplaga




Efter några år tillbaka i tryck (nytt men ungefär lika tråkigt omslag). En detaljerad bok som presenterar Alfred North Whiteheads processfilosofi, samt en del generellt material för den som är ny inför filosofin. 

Den här väckte mitt intresse för filosofi i vuxen ålder. Jag insåg hur många år jag kastat bort på relativa trivialiteter som t.ex. dataprogrammering (hur kul det än var att lösa en uppgift - att få mojäng M att bete sig enligt användarens önskemål).

Det ena ledde till det andra och här sitter jag med en uppbunkrad hyllmeter filosofiska klassiker "att läsa". Jag får nog ta en del med mig i döden eller hoppas på en god återfödelse där Studiet kan fortgå! (Det är visst så reinkarnationen går till. Lagt kort fortsätter läggas om inte andra faktorer intervenerar.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.