lördag 10 juli 2010

Det finns läkare...och så finns det läkare

Jag tog mig för att beställa hem några böcker av fascinerande läkaren Arthur Guirdham som jag läste i min ungdom i samband med ett fall av gruppreinkarnation. 

När jag tittade på alla utgångna (och därför ofta hutlöst dyra) böcker på Amazon, föll mina ögon på ett tidigt verk, från 1942, av den synske (mediale) läkaren: "Disease and Social System".



Titta bara här på första (reproducerade) sidan: vilken massivt klarsynt människa, vilken förödande kritik mot den nya "vetenskapen" som inte - till skillnad från de antika astrologerna - förstod att varje människa har ett individuellt mönster för sjukdom (och hälsa)! Klicka på bilden för förstoring.

Den här har tydligen tryckts upp på nytt i faksimilutgåva, vilket tyder på att Guirdham alltjämt har något att säga oss (han har varit död i många år).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.